Σκηνοθεσία: Ρένος Χαραλαμπίδης |Σενάριο: Ρένος Χαραλαμπίδης|Διάρκεια: 80'|Έτος Παραγωγής: 2000
Πρωταγωνιστούν: Ρένος Χαραλαμπίδης, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Κώστας Τσάκωνας, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους,Άλκης Παναγιωτίδης
Στην καλοκαιρινή Αθήνα του `99 ένας ξένοιαστος και αντιφατικός περιπατητής συλλέγει τις καλύτερες στιγμές μιας πόλης που η θερινή ραστώνη την κάνει ανάλαφρη και μαγική. Καταδικασμένοι έρωτες και κωμικοτραγικές συναντήσεις έρχονται να αναμετρηθούν με το σκληρό αλλά και λυτρωτικό χιούμορ της καθημερινότητας. Χωρίς να μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο κινηματογραφικό είδος, η ταινία δίνει το στίγμα των μποέμ του τέλους της δεκαετίας του `90 μέσα από την ματιά ενός ιδιαίτερου κινηματογραφιστή.
Μανωλης : Βασωωω! Βασουλααα!
Τακης : Χτυπησε την αλυπητα! Χομπιστα!
Σημειωμα του σκηνοθετη
«Υπαρχουν δυο τουλαχιστον βασικες κατηγοριες ανθρωπων: Οι ρεαλιστες και οι μη ρεαλιστες. Οι πρωτοι ζουν μεσα στον κοσμο, ενω οι δευτεροι πιστευουν οτι ο κοσμος τους ανηκει.»
Ζωρζ Ντιπε (Δοκιμιο: Άνθρωποι και Άνθρωποι)
Αν κοιταξουμε γυρω μας, κοντα μας, στους φιλους μας, στα στεκια μας, στην καθημερινοτητα μας, θα εντοπισουμε πισω απο την επιφανεια κατι πραγματικα ενδιαφερον.
Θα ανακαλυψουμε εναν καμβα που συνυπαρχουν ταυτοχρονα το καθημερινο με το οριακο, το οργανωμενο με το αυθορμητο, το απλοϊκο με το ευφανταστο. Καπου εκει βρισκομαστε και εμεις.
Ολο αυτο το πανηγυρι των τρελων-λογικων και των ρεαλιστων-ρομαντικων ειναι το υλικο της ταινιας μου με τιτλο «ΦΤΗΝΑ ΤΣΙΓΑΡΑ».
Ρενος Χαραλαμπιδης
Τα προσωπα του εργου
Νικος: Μπαινει στη δυσκολη εφηβεια των 30. Ξεγνοιαστος μεσα στη συγχυση του, παρακολουθει τον εαυτο του ν`αλλαζει. Ψαχνει τον ερωτα, την περιπετεια, ενα κοινωνικο περιβαλλον που να νιωθει ανετα.
Σοφια: 25 χρονων, γοητευτικη και ομορφη. Δουλευει στο χωρο της μοδας και εχει μια στερεοτυπη ζωη. Ο Νικος κερδιζει την εμπιστοσυνη της, ξυπνωντας μεσα της την αναγκη ν`ανατρεψει τα παντα στη ζωη της.
Μανωλης: Εχει την ιδια ηλικια με το Νικο. Ενας χαρουμενος τυχοδιωκτης, ο οποιος εμφανιζεται και εξαφανιζεται ξαφνικα στη ζωη του Νικου. Δεν παιρνει τιποτα στα σοβαρα και προσπαθει να κανει καθε στιγμη της ζωης του οσο γινεται πιο εντονη.
Ο Θανασης και η Ιωαννα: Εκεινος 30 χρονων εκεινη 28, υπηρξαν ζευγαρι για 11 χρονια και μολις εχουν χωρισει. Ο Νικος που ειναι ο κοινος τους φιλος, ειναι αναγκασμενος να ακουσει την ιδια ιστορια, απο δυο απολυτα διαφορετικες πλευρες. Μια κωμικοτραγικη αντιπαραθεση αποψεων που κανει εναν απλο καφε, πεδιο ερωτικου παραλογισμου.
Ο Πικασο: 40 χρονων, ειναι ο ιδιοκτητης του cafe που συχναζει περισσοτερο ο Νικος. Ενας καλλιτεχνης του καφε, ενας φιλοσοφος πολυλογας και φανατικος πολεμιος των μπαρμεν: «Αυτοι με το αλκοολ σε ναρκωνουν και εγω με τον καφε σε ξυπναω».
Ο Τελης: 55 χρονων, μονιμος θαμωνας του καφε του Πικασσο, ειναι μια βαθια αντικαλλιτεχνικη φιγουρα. Διαβαζει αποκλειστικα αθλητικες εφημεριδες, θεωρητικος του ακαριαιου σεξ και κατα βαθος ενας πολυ μοναχικος ανθρωπος.
Ο Τακης: Στην ιδια ηλικια με τον Τελη, αμπελοφιλοσοφος του φραπε, ειναι ο μονιμοτερος θαμωνας στο καφε του Πικασο. Κυνικος, προβοκατορας και αδιστακτος, καθοδηγει σαν επαγγελματιας τον Τελη στο κυνηγι της γκομενας.
Πρωταγωνιστούν: Ρένος Χαραλαμπίδης, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Κώστας Τσάκωνας, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους,Άλκης Παναγιωτίδης
«Αργια μητηρ πασης κακιας», ελεγαν οι αρχαιοι, αλλα και απολαυσης θα πρεπει να συμπληρωσουμε εμεις. Ο Νικος, επαγγελματιας περιηγητης στον αιωνιο ελευθερο χρονο του, περιδιαβαινει την αγαπημενη του πολη και τα ραθυμα στεκια της αναζητωντας πολυτιμες στιγμες για τη συλλογη του. Οπως καθε «ταξιδευτης», που σεβεται τον εαυτο του, απεχθανεται τις γεωγραφικες μετακινησεις και προτιμα να κατοικει σε ενα ιδιομορφο μικροσυμπαν, απ`αυτα που μονο η μεγενθυντικη δυναμη του σινεμα μπορει να αποκαλυψει. Μια αερινη γυναικεια φιγουρα, ενας εστετ καφετζης με ακατασχετη διαθεση για φιλοσοφικες συζητησεις, «τρελαμενοι» μεσηλικες σε κριση, μπραβοι της συμφορας, ερωτευμενοι σε στιγμες παρακρουσεις, πορνες με καλλιτεχνικες αναζητησεις, ξεκινουν το συντομο ταξιδι τους με αφετερια τη φαντασια του Ρενου Χαραλαμπιδη. Θα συναντηθουν φευγαλεα για λιγα εικοσιτετραωρα σε μια αγνωριστη και μοναδικα φωτογραφημενη Αθηνα και θα επιστρεψουν με τους τιτλους τελους στο πουθενα, οπως ακριβως και ο καπνος ενος φτηνου, μα απολαυστικου τσιγαρου.
Περιληψη
Νυχτα του Αυγουστου, στην αδεια Αθηνα:
- Ενας νεαρος αντρας χωρις παρελθον και μελλον, περιμενει κατι να συμβει ,στην καρδια μιας μεγαλουπολης.
- Μια πανεμορφη κοπελα, μαλωνει ασχημα με τον φιλο της απο ενα τηλεφωνο του δρομου.
- Ενας παλιος φιλος σε οριακη κατασταση, νοσταλγει μια εφηβικη αγαπη και ουρλιαζει τ`ονομα της απο το μπαλκονι του.
- Δυο αμετανοητοι πενηνταρηδες, στηνουν δεξιοτεχνικα το αιωνιο «δοκανο» που θα τσακωσει, επιτελους, τη γκομενα.
- Ενας καφετζης, απαγγελλει ποιηση.
- Η εντεκαχρονη σχεση ενος ζευγαριου, δοκιμαζεται τραγελαφικα απο την παρουσια ενος body builder.
- Ενας αγνωστος προκαλει το Μωχαμεντ Αλι σε πυγμαχικη μονομαχια, ως υστατο φορο τιμης στον μποξερ που ο ιδιος αναγνωριζει ως εξαισιο χορευτη.
- Δυο μαφιοζοι, εκπαιδευμενοι στις μεθοδους πιεσης, «ακυρωνονται» απο το κωμικο βαρος μιας παραλογης ηττας.
Τα «Φτηνα Τσιγαρα» μοιαζουν με μια παρτιδα ποκερ, οπου οι παικτες αποκαλυπτονται σταδιακα. Τα προσωπα και οι ιστοριες αλλαζουν με την ταχυτητα των εικονων ενος «κουλοχερη». Στο τελος γινεται ο απολογισμος - ποιος τελικα ειναι ο νικητης;
Αυτος που κερδιζει ειναι ο νεαρος αντρας με την ομορφη κοπελα. Διασχιζοντας μαζι, αυτη την καλοκαιρινη νυχτα, μια ολοκληρη πολη, αυτο που τελικα καταφερνουν ειναι να ανακαλυψουν ειναι ο ενας τον αλλον.
Περιληψη
Νυχτα του Αυγουστου, στην αδεια Αθηνα:
- Ενας νεαρος αντρας χωρις παρελθον και μελλον, περιμενει κατι να συμβει ,στην καρδια μιας μεγαλουπολης.
- Μια πανεμορφη κοπελα, μαλωνει ασχημα με τον φιλο της απο ενα τηλεφωνο του δρομου.
- Ενας παλιος φιλος σε οριακη κατασταση, νοσταλγει μια εφηβικη αγαπη και ουρλιαζει τ`ονομα της απο το μπαλκονι του.
- Δυο αμετανοητοι πενηνταρηδες, στηνουν δεξιοτεχνικα το αιωνιο «δοκανο» που θα τσακωσει, επιτελους, τη γκομενα.
- Ενας καφετζης, απαγγελλει ποιηση.
- Η εντεκαχρονη σχεση ενος ζευγαριου, δοκιμαζεται τραγελαφικα απο την παρουσια ενος body builder.
- Ενας αγνωστος προκαλει το Μωχαμεντ Αλι σε πυγμαχικη μονομαχια, ως υστατο φορο τιμης στον μποξερ που ο ιδιος αναγνωριζει ως εξαισιο χορευτη.
- Δυο μαφιοζοι, εκπαιδευμενοι στις μεθοδους πιεσης, «ακυρωνονται» απο το κωμικο βαρος μιας παραλογης ηττας.
Τα «Φτηνα Τσιγαρα» μοιαζουν με μια παρτιδα ποκερ, οπου οι παικτες αποκαλυπτονται σταδιακα. Τα προσωπα και οι ιστοριες αλλαζουν με την ταχυτητα των εικονων ενος «κουλοχερη». Στο τελος γινεται ο απολογισμος - ποιος τελικα ειναι ο νικητης;
Αυτος που κερδιζει ειναι ο νεαρος αντρας με την ομορφη κοπελα. Διασχιζοντας μαζι, αυτη την καλοκαιρινη νυχτα, μια ολοκληρη πολη, αυτο που τελικα καταφερνουν ειναι να ανακαλυψουν ειναι ο ενας τον αλλον.
Στην καλοκαιρινή Αθήνα του `99 ένας ξένοιαστος και αντιφατικός περιπατητής συλλέγει τις καλύτερες στιγμές μιας πόλης που η θερινή ραστώνη την κάνει ανάλαφρη και μαγική. Καταδικασμένοι έρωτες και κωμικοτραγικές συναντήσεις έρχονται να αναμετρηθούν με το σκληρό αλλά και λυτρωτικό χιούμορ της καθημερινότητας. Χωρίς να μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο κινηματογραφικό είδος, η ταινία δίνει το στίγμα των μποέμ του τέλους της δεκαετίας του `90 μέσα από την ματιά ενός ιδιαίτερου κινηματογραφιστή.
- Διάσημες Ατάκες:
Μανωλης : Βασωωω! Βασουλααα!
Τακης : Χτυπησε την αλυπητα! Χομπιστα!
- Παραλειπόμενα:
Σημειωμα του σκηνοθετη
«Υπαρχουν δυο τουλαχιστον βασικες κατηγοριες ανθρωπων: Οι ρεαλιστες και οι μη ρεαλιστες. Οι πρωτοι ζουν μεσα στον κοσμο, ενω οι δευτεροι πιστευουν οτι ο κοσμος τους ανηκει.»
Ζωρζ Ντιπε (Δοκιμιο: Άνθρωποι και Άνθρωποι)
Αν κοιταξουμε γυρω μας, κοντα μας, στους φιλους μας, στα στεκια μας, στην καθημερινοτητα μας, θα εντοπισουμε πισω απο την επιφανεια κατι πραγματικα ενδιαφερον.
Θα ανακαλυψουμε εναν καμβα που συνυπαρχουν ταυτοχρονα το καθημερινο με το οριακο, το οργανωμενο με το αυθορμητο, το απλοϊκο με το ευφανταστο. Καπου εκει βρισκομαστε και εμεις.
Ολο αυτο το πανηγυρι των τρελων-λογικων και των ρεαλιστων-ρομαντικων ειναι το υλικο της ταινιας μου με τιτλο «ΦΤΗΝΑ ΤΣΙΓΑΡΑ».
Ρενος Χαραλαμπιδης
Τα προσωπα του εργου
Νικος: Μπαινει στη δυσκολη εφηβεια των 30. Ξεγνοιαστος μεσα στη συγχυση του, παρακολουθει τον εαυτο του ν`αλλαζει. Ψαχνει τον ερωτα, την περιπετεια, ενα κοινωνικο περιβαλλον που να νιωθει ανετα.
Σοφια: 25 χρονων, γοητευτικη και ομορφη. Δουλευει στο χωρο της μοδας και εχει μια στερεοτυπη ζωη. Ο Νικος κερδιζει την εμπιστοσυνη της, ξυπνωντας μεσα της την αναγκη ν`ανατρεψει τα παντα στη ζωη της.
Μανωλης: Εχει την ιδια ηλικια με το Νικο. Ενας χαρουμενος τυχοδιωκτης, ο οποιος εμφανιζεται και εξαφανιζεται ξαφνικα στη ζωη του Νικου. Δεν παιρνει τιποτα στα σοβαρα και προσπαθει να κανει καθε στιγμη της ζωης του οσο γινεται πιο εντονη.
Ο Θανασης και η Ιωαννα: Εκεινος 30 χρονων εκεινη 28, υπηρξαν ζευγαρι για 11 χρονια και μολις εχουν χωρισει. Ο Νικος που ειναι ο κοινος τους φιλος, ειναι αναγκασμενος να ακουσει την ιδια ιστορια, απο δυο απολυτα διαφορετικες πλευρες. Μια κωμικοτραγικη αντιπαραθεση αποψεων που κανει εναν απλο καφε, πεδιο ερωτικου παραλογισμου.
Ο Πικασο: 40 χρονων, ειναι ο ιδιοκτητης του cafe που συχναζει περισσοτερο ο Νικος. Ενας καλλιτεχνης του καφε, ενας φιλοσοφος πολυλογας και φανατικος πολεμιος των μπαρμεν: «Αυτοι με το αλκοολ σε ναρκωνουν και εγω με τον καφε σε ξυπναω».
Ο Τελης: 55 χρονων, μονιμος θαμωνας του καφε του Πικασσο, ειναι μια βαθια αντικαλλιτεχνικη φιγουρα. Διαβαζει αποκλειστικα αθλητικες εφημεριδες, θεωρητικος του ακαριαιου σεξ και κατα βαθος ενας πολυ μοναχικος ανθρωπος.
Ο Τακης: Στην ιδια ηλικια με τον Τελη, αμπελοφιλοσοφος του φραπε, ειναι ο μονιμοτερος θαμωνας στο καφε του Πικασο. Κυνικος, προβοκατορας και αδιστακτος, καθοδηγει σαν επαγγελματιας τον Τελη στο κυνηγι της γκομενας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου